Knez Mihailova 6/III, Beograd festivalvizualizator@gmail.com +38163615788

Izložbe

Vetar, pesak i zvezde

"Hodala sam alžirskim ulicama i kroz alžirsku pustinju, pokušavajući da se povežem sa ovom stranom sebe uprkos osećanju nepripadanja koje opseda stranca, outsajdera. Tokom putovanja sam beležila sve, od gradskih detalja do alžirske pustinje i života koji vode članovi moje dalje porodice. Upijajući životne tokove svojih amsiških predaka i pokušavajući da ih razumem i da se poistovetim sa njima, interesovale su me sitnice poput uličnih znakova, kaktusa koji se probija kroz ogradu, ljudi na ulicama, tišine u pustinji. Ove fotografije su pokušaj uranjanja u alžirske nijanse. Ove fotografije su moji prvo koraci upoznavanja sa kulturom koju bi trebalo da osečam kao deo sebe, ali koju još uvek ne poznajem dovoljno dobro. Ovaj projekat predstavlja moj vizuelni dnevnik."

Linda Bornan Engelbert je norveško-alžirska umetnica, živi i radi u Oslu i Berlinu. Završila je napredni kurs fotografije i osnovne studije iz istorije umetnosti. Fokus njenog rada je na identitetu u okviru subjektivnog i ličnog narativa, kao i na ruralnim zajednicama u fluktuaciji. Najskorije izložbe njenih radova su održane u Dajhtorhalenu, Kući fotografije u Hamburgu, u Bečkoj galeriji u Beču, i u Noplasu, u Oslu, kao i još nekoliko izložbi u Norveškoj, Americi i drugim delovima Evrope. U periodu od 2011. do 2013. ušla je u Norveški fotografski dnevnik, program koji podržava deset nezavisnih norveških fotografa. Njen rad je takođe bio izabran za nagradu Evropske fotografske izložbe 2014. godine. Predstavlja je VII Photo Agency, bazirana u Njujorku.

https://www.lindabournane.com/

AUSTRIA / 2012 / Palms & Penguins / © Ursula Roeck

Palme i pingvini

"BDSM scenu sam uvek doživljavala obavijenu u ozbiljnom, nestašnom, tamno-crvenom svetlu. Dana kada sam stupila u dodir sa scenom, bila sam u poodmakloj trudnoći, što nije uticalo na moju želju da iskusim žurku tri igre. Isprva sam posmatrala scenografiju bez objektiva, želeći da uronim u BDSM scenu, ne obazirući se na modele na socijalnim mrežama. Uranjanje u scenu me je nagnalo da, premda bez učešća, dam delić sebe, što mi je dozvolilo da se pozabavim svojim poljem istraživanja.
Šifre „tajnog jezikaˮ, posebno uređeni stanovi za igre na gornjem spratu porodične kuće, opaki podrumi za mučenje u najnižem nivou iznajmljenog smeštaja, austrijska divljina i mala stara baraka u šumi. Pre ovoga nisam imala predstavu o tome ko kako, gde i sa kim voli da se igra, maskiran u različite kostime. Psi, svinje, kavezi za ptice i mnoge druge transformacije –kakvo su ostvarenje sna jednog fotografa svi ti kostimi, prostorije i rekviziti! Raznobojno, razigrano i fascinantno! Duhovito, ne ozbiljno!
Da, egzibicionizam jeste preduslov, ali ja se najljubaznije zahvaljujem svojim protagonistima na njihovoj otvorenosti i duhovitosti."

URSULA ROK poreklom je iz Linca. Od 2003. godine Beč je sedište njene profesije. Usmerena je najviše na izradu portreta, foto-izveštaja, a bavi se i uređivanjivem. Njeni radovi su objavljeni u mnogim nacionalnim i internacionalnim publikacijama, časopisima, korporativnim medijima i izložbama, uključujući časopise Geo, Die Zeit, kao i mesečni časopis Datum. Ursulu Rok predstavlja agencija Anzenberger.
Ona tumači priče i ličnosti u vrlo specifičnom vizuelnom izdanju, ponekad šeretski namignuvši, ali uvek postavljajući se iskreno i otvoreno prema protagonistima svojeg rada. Ne plaši se da iznese na površinu skrivene strane individua i priča.

www.ursularoeck.com

In the footsteps of Angela

Carine Van Gerven je umetnički fotograf. Kreativnost koja upada u oči tema je njenog umetničkog života.

Kada je bila dete, crtala je animirane filmove na velikim rolnama tapeta. Od samog početka je pobeđivala na likovnim konkursima za decu, stvarala izuzetne fotografije i organizovala sopstvene izložbe zajedno sa svojom sestrom. Pisala je bajke i pesme.

Sledeći korak je bio prijem na lokalnu umetničku akademiju „Kunstacademie Noord-Limburg“ (Belgija) gde je mogla da iskoristi svoju energiju i kreativnost.

Posle srednje škole nastavila je studije slikarstva i monumentalne umetnosti slikarstva na stručnoj školi „Provinciaal Hoger Kunstinstituut“ u Haseltu (Belgija). Diplomirala je sa odličjem za svoju tezu, veliki mural, i postavljena je za nastavnika likovnog vaspitanja.

Pored podučavanja, izgradila je ličnu karijeru redovnim izložbama u različitim kulturnim centrima.
Pobegla je od teške svakodnevice i posetila Japan gde se susrela sa kulturom sahrane. Suočavanje sa ovom temom razgovora pomoglo joj je da se nosi sa sopstvenim procesom smrti. Ove posete su inspirisale njene kreacije urni „Urne Facetten“, koje su dobile nagradu za fotografije sahrane i omogućile joj da ostavi ovaj težak period iza sebe. Koncept i slojevitost zauzimaju su sve istaknutije mesto u njenom stvaralaštvu.

http://www.carinevangerven.be

"Ko sam ja? Ja sam Nemanja Ledenski, rođen 1990. godine u Subotici. Predstavljam vam seriju fotografija, nastale u protekle četiri godine, pod nazivom "Little Saturday (Subotica)".
Fotografsku seriju čini svakodnevni život ljudi (i pasa) na ulici.
Volim da obične stvari prikažem čudnim.
Na subjektima tražim detalje, emocije, momente i humor, koje spajam sa igrom senki i svetla.
Fotografije nastaju slučajno, iznenadno i u neočekivanim momentima, kako to biva sa street fotografijom.

Dobro svetlo svima!"

RHOME

Jean-Marc Caimi i Valentina Piccinni sarađuju od 2013. na dokumentarnim i ličnim projektima. Oni se fokusiraju na savremene teme, sa posebnim osvrtom na ljudski aspekt svake priče. Njihove fotografije se redovno objavljuju u medijima širom sveta: The Guardian, Der Spiegel, Politico, Le Monde, L’espresso, Internazionale, Vired, GQ, Newsweek, The Sunday Times i mnogim drugima. Dobitnici su nekoliko nagrada kao što su PHmuseum Of Humanity Grant 2020, Sony World Photography Award 2019 u kategoriji „Otkriće“, nagrada Istanbul za foto knjige 2018, Gomma Grant 2016 za najbolji crno-beli dokumentarni rad. 

Svoje radove izlažu širom Evrope i Azije u galerijama i na festivalima, kao što su Bijenale Fur Aktelle Fotografie (Mannheim), Delhi Photo Festival, Lumik Festival (Hanover), Fotoleggendo, Phest, Voies Off. Do sada su objavili pet knjiga uključujući trilogiju o gradovima u tranziciji koju čine „Gule Gule“ o Istanbulu, „Forcella“ o Napulju i „RHOME“ o Rimu. 

„RHOME“ je ušao u uži izbor na PHotoESPANA - Najboljoj foto-knjizi godine 2019. „Gule Gule“ je dobio posebno priznanje na Kassel Dummi Book Award 2019 i bio je finalista Luma Rencontres Dummi Book Award u Arlu, kao u užem izboru na Arles Author Book Award 2020 i Prix Nadar 2020.

Na Vizualizatoru 2021, publika će imati priliku da se upozna sa jednim od njihovih najintrigantnijih projekata – izložbom fotografija “RHOME”, koja predstavlja putovanje kroz višestruki mikrokosmos Rima, daleko od stereotipne i turističke slike. Ovaj projekat italijanskog dua otkriva najintimnije i iznenađujuće strane grada: ljude, mesta i situacije koji čine gusto vezivno tkivo ovog grada.

https://www.caimipiccinni.com/

Blizina slobode

Istraživač sam. I fotograf.
Naivna sam - prihvatam ono što mi kažu.
I radoznala - fotografišem ono što mi prećute.
Volim životinje. Divim se njihovoj bezazlenosti, ljubavi bez uslovljavanja i poverenju bez očekivanja. Zavidim im na spokoju i slobodi od (samo) nametnutih ograničenja, predrasuda, strahova. Verujem da bih sebe smatrala dovoljno dobrom osobom tek kada bih mogla da sagledam svet kroz oči jedne srne, ili psa, ili konja...
 Istražujem zašto ljudi napuste ispravan put i kako im pomoći da se na njega vrate. Kakva osećanja životinje bude kod ljudi koji su zbog različitih životnih okolnosti isključeni iz društva, zatvoreni, lišeni, prepušteni sopstvenim mislima i savesti, čija je svakodnevica sumorna, a budućnost neizvesna. Ljudi u koje su izgubili poverenje i koji su izgubili poverenje u druge....Da li bi mi ukazali poverenje i podelili sa mnom kako doživljavaju zbližavanje sa životinjama? Da li bi mi dozvolili da zabeležim fragmente njihovih osećanja i podelim ih sa svetom?... Ako na blizina životinja približava nama smima, da li ću i sama stići do tačke kada prestajem biti beležnica, diktafon, kamera i ostajem samo ja... I ako se to desi, šta je to što će ostati? I kako dalje sa tim? Izazov -težnja ka zbližavanju koje znači slobodu... Strah - od slobode koja znači ranjivost... I lepota suočavanja sa tim...

 

VAZDUH

Foto radionica Art Natura Art i Foto savez Srbije pokrenuli su ciklus izložbi koje se u prvih četiri godine tematski vezuju za jedan od elemenata PRIRODE (vatra, zemlja, vazduh i voda) koji su u antičkoj filozofiji, nauci i medicini predstavljali elemente kosmosa pomoću kojih se ostvaruje pojavna ili suštinska egzistencija svih postojećih stvari i od kojih se te stvari sastoje.

Isti koncept Prirode postojao je i na drevnom Istoku (Indija, Kina... , posebno u ezoteričnom kontekstu). Grčka verzija je tokom celog srednjeg veka i renesanse uticala na evropsku filozofsku misao, nauku i kulturu.

Posle TRI realizovane izložbe (1.VODA; 2.ZEMLJA i 3. VATRA), izabrane su fotografije za poslednji element Prirode: VAZDUH.

Stvarnost (iz)gradnje ili gradnja stvarnosti?

Ova radikalna promena urbanog okruženja u suštini predstavlja otelotvorenje trenutne vodeće vizije budućnosti. Čekajući i čudeći se gradjani posmatraju, da li sa strepnjom ili divljenjem, radjanje ovog vesnika obećane buducnosti. Neizvesnost, neverica, sećanje na bolnu proslost ali i nada učestvuju u kreiranju individualnog vidjenja ovog gradjevinskog projekta kod svakog Beogradjanina.  Sve oči su uprte baš tu, ali da li se samo pogledom na ovaj urbani pejzaž u nastajanju može videti sve što bi ukazalo na to kakva nas budućnost ceka?

Radovi na projektu urbane revitalizacije nazvanom “Beograd na vodi” započeli su 2015. godine. Moderne gradjevine, luksuz, najviša kula i najveći tržni centar u regionu, kako je planirano, trebali bi da približe Beograd svetskim metropolama. Najavljivan kao ključna investicija koja će uvesti Srbiju u novo doba ekonomskog prosperiteta, ovaj projekat podelio je mišljenja građana. Vođen radoznalošću i željom da objektivnije sagledam razloge za i protiv, našao sam se usred rušenja i gradnje meni do tada nepoznatih razmera. Kako će na kraju izgledati, da li će ikada biti završeno, ko sve ovo finansira - odgovore na ova pitanja tamo nisam pronašao. Iz dostupnih pravnih dokumenata znamo da je zemljište dodeljeno besplatno i da gradska infrastruktura nosi teret ovog projekta. Fotografije uvek prikazuju prošlost, one su vid selektivnog pamćenja, proteklih pet godina fotografisao sam dešavanja na gradilištu i oko njega u nadi da ću kroz fotografiju shvatiti šta se tamo zapravo dešava. Tražeći odgovor na pitanje zašto iste slike kod ljudi izazivaju suprotne reakcije polazim od pretpostavke da u okviru tumačenja moraju postojati neki nevidljivi elementi. Ovaj rad je pokušaj da se shvati kako je “Beograd na vodi” postao mesto velikog razilaženja među mišljenjima ljudi i da se razotkriju nevidljivi slojevi značenja koji utiču na formiranje mišljenja.

PRESS PHOTO SRBIJA 2021 Da li ste pratili prethodna izdanja VIZUALIZATOR-a? Ukoliko jeste, sigurni smo da ste čuli za izložbu Press Photo Srbija, budući da je ona postala zaštitini znak Festivala. Međutim, sam konkurs Press Photo Srbija raspisuje se znatno duže nego što Festival postoji! Naime, na ovogodišnjem, devetom izdanju Festivala, Press Photo Srbija će proslaviti svoj dvadeset treći rođendan. Pre nego što nam uručite rođendanske čestitke, pročitajte tekst do kraja. Press Photo Srbija je nacionalni godišnji konkurs za najbolju fotografiju u srpskim medijima, koji obuhvata raspisivanje samog konkursa, veliki broj odgovora na isti, žiriranje od strane međunarodnog žirija i najzanimljivijeg dela: formiranja izložbe pobedničkih fotografija i dodele nagrada za najbolje fotografe konkursa. Ponosno ističemo da je ovo najstariji konkurs te vrste na Balkanu i ujedno i jedini koji radi na afirmaciji i prezentaciji najvećih dostignuća srpske medijske i dokumentarne fotografije. Konkurs promoviše visoke profesionalne, etičke i estetske standarde u medijskoj fotografiji. On podstiče istraživački i samostalan rad fotografa i fotografsko bavljenje temama od društvenog značaja, distancirajući se od dnevno političkih i senzacionalističkih. Propagira autorski rad, osnažuje autorsku svest fotografa i ukazue na njihovu odgovornost prema publici, čime razvija publiku. Istovremeno razvija i kritičku svest, pružajući uvid u mogućnost savremenog foto-žurnalizma kao integralnog dela savremenih vizuelnih umetnosti. Stoga afirmiše hrabre iskorake i savremene trendove u medijskoj fotografiji, kao što i podstiče autore na izlagačke aktivnosti i ostvarenje čvršće veze sa publikom. Projekat okuplja stučnjake, priznate svetske i domaće fotografe i teoretičare fotografije, na zajedničkom zadatku žiriranja konkursa. Na taj način se formira sama izložba, tako što od pristiglih 1500 radova stručni žiri bira 100 radova u okviru više kategorija i prezentuje ih na velikom formatu. Izložba nagrađenih radova funkcioniše kao konektor između publike i fotografa. Mnogi srpski fotografi imaju ostvarenu karijeru u stranim medijima, zbog čega je nacionalni konkurs jedini način da publika, kako šira, tako i profesionalna, dođe u kontakt sa njihovim radovima. Sa druge strane, priznanje na konkursu Press Photo Srbija, budući međunarodna referenca, omogućuje prikazivanje radova i van granica Srbije, dobijanje novih angažmana i razvijanje potencijala fotografa svih. Očekujemo vas!