Knez Mihailova 6/III, Beograd festivalvizualizator@gmail.com +38163615788

Radionice

Da bi videli ovu radionicu online, posetite sledeći link.

Stefano de Luigi je italijanski fotograf rođen u Kelnu 1964. godine. Trenutno živi u Parizu, gde je i započeo svoju karijeru radeći za veliki muzej Luvr kao fotograf od 1989. do 1996. godine.

Njegove brojne nagrade uključuju: četiri World Press Photo nagrade (1998, 2007, 2010, 2011), Eugene Smith stipendiju (2008), Getty priznanje za editorijalnu fotografiju, Days Japan međunarodnu nagradu za foto-novinarstvo (2010) i Syngenta nagradu za fotografiju (2015).

Stefano redovno sarađuje sa nekoliko međunarodnih publikacija, uključujući The New Yorker, Geo, Paris Match i Stern. Izlagao je u Njujorku, Parizu, Ženevi, Milanu, Rimu, Londonu, Istanbulu i Atini.

Objavio je četiri knjige: Pornoland (2004), Blanco (2010), iDyssey (2017) i Babel (ko-autor: Michela Battaglia, 2018).

Stefano De Luigi je član agencije VII od 2008. godine.

Posetite njegov sajt i saznajte više: http://www.stefanodeluigi.com/

Radionica koju vodi Stefano De Luigi biće podeljena u dva dela. Prvi deo biće ilustrovan s nekoliko primera, čime će autor pokazati da se priča može predočiti sažimanjem različitih elemenata koji opisuju zadatu temu. Time će učesnicima biti objašnjeno šta je bitno, a šta sekundarno u praksi foto-novinarstva. U drugom delu radionice, Stefano će pričati o konkretnom projektu i svim koracima koji vode do njegove finalne forme: nastanku, dokumentaciji koja prethodi, samoj realizaciji, istraživanju sredstava i kasnijoj upotrebi u editorijalnim i izlagačkim okvirima.

Da bi videli ovu radionicu online, posetite sledeći link.

Linda Bournane Engelberth/Fotografska agencija VII / Fotografkinja norveško-alžirskog porekla, koja živi u Oslu. Održaće prezentaciju 19.novembra u 18 časova o tome kako raditi na dugoročnim projektima. Sprovešće vas kroz svoja tri projekta: “Wind, Sand and Stars”, “You Can Call Me a Gypsy if You Want To” i “Persona”. Svaki od ta tri projekta nudi drugačiji pristup pripovedanju. Linda će vam tom prilikom pričati o istraživačkom radu u fotografiji, inspiraciji, podeli priče na poglavlja, izgradnji odnosa sa piscima, upotrebi arhivskog materijala (aproprijaciji), bezbednosnim merama u slučaju rada u teškim uslovima, kao i o sveukupnom konceptu izložbe i radu sa publikacijama.

Da bi videli ovu radionicu online, posetite sledeći link.

VISUAL STORYTELLING I LJUDSKA PRAVA

Autor će u svom izlaganju ispitati važnost fotografskog pričanja priče, pri čemu će istaći fotografiju kao sredstvo promocije ljudskih prava. Okosnica će biti primeri iz stvarnog života i njegovog bogatog iskustva u radu sa ljudima iz LGBTQ+ zajednica širom sveta, a potom će govoriti o pozicioniranju, reprezentaciji i etičkim principima na koje se oslanja kada stvara radove čiji je cilj promocija jednakosti i poštovanja.

Mogućnost da se lične fotografije uzdignu sa nivoa pukog stvaranja “lepih slika” do nivoa medija vizuelnog pripovedanja, upravo je osobina koji razlikuje entuzijastičnog amatera od profesionalca. Profesionalac će konstantno biti okupiran svojom vezom sa subjektom koji prikazuje, što će se reflektovati na fizičku poziciju koju će creator slika zauzeti u određenim situacijama. Svaki ozbiljan fotograf postaviće sebi sledeća pitanja: “Imam li pravo da budem ovde?” i, nadajmo se, i “Koje su etičke granice moje vizuelne reprezentacije, u odnosu na ljude koje portretišem?”

Većina informacija koje će Koen pružiti tokom svog izlaganja, mogu se primeniti i na druge situacije i na niz različitih fotografskih stilova i ciljeva.

O autoru

Koen Suidgeest (Amsterdam, 1967.) je reditelj, pisac i fotograf. Diplomirao je 1995. godine na Odseku za film Univerziteta Kreativnih Umetnosti u Engleskoj sa najvišim počastima, nakon čega je započeo karijeru kao kinematograf. Posle kratkog, ali uspešnog perioda bavljenja produkcijom i snimanjem fikcije, 2002. godine je odlučio da svoje vreme posveti isključivo stvaranju dokumentarnih filmova i fotografiji.

Koenovi projekti bave se pitanjem ljudskih prava, posebno se fokusirajući na prava žena u zemljama u razvoju. On voli da posmatra svet oko sebe bez osuđivanja i poznat je po svojoj sposobnosti da se zaista približi likovima koje portretiše. Zahvaljujući dokumentarcu Casting iz 2006. Godine, postao je prvi holandski režiser nominovan za nagradu Španske Akademije (Goya). Njegov nekoliko puta nagrađivan film Karla’s Arrival iz 2011. godine izabran je na više od 45 filmskih festiala, prikazan je u 15 zemalja i obezbedio mu je međunarodno priznanje. 

Koenova prva izložba fotografija Costuras a flor de piel  je od 2014. godine, pa kroz naredne četiri godine izlagana u pet zemalja.

Kao stalni saradnik Fondacije Human Rights in the Picture, bio je autor dva dokumentarca na temu prava LGBTQ zajednice Out&About z 2016.godine i m/f/x iz 2019. godine. Obe su dosta izlagane, i to pre svega kao sredstva aktivizma i obrazovanja. Iz izložbe m/f/x proistekla je njegova najnovija izložba fotografija po imenu Preferred Pronouns, serija portreta transrodnih osoba iz različitih delova sveta.

U januaru 2020. godine, Koen je objavio svoju prvu foto-knjigu pod nazivom Why I Cry on Airplanes. Data knjiga predstavlja lično putovanje kroz poslednjih 15 godina fotografije širom sveta.

Koen predaje kreiranje slika na više univerziteta, uključujući i Institut za Kulturnu Antropologiju na Univerzitetu Leiden u Holandiji. Veoma je tražen kao predavač na međunarodnim radionicama, a bio je i član žirija na nekoliko filmskih festivala. Trenutno je predsednik odbora filmskog festivala Leiden Shorts. Nedavno je održao i svoj prvi TED talk.

Da bi videli ovu radionicu online, posetite sledeći link.

Thomas Licek

Rođen je 1963. godine u Beču (Austrija). Od 1991. godine radi kao umetnički menadžer i u tom svojstvu organizuje Bečki Mesec Fotografije, od njegovog prvog izdanja 2004. godine. Od 2008. godine je direktor organizacije Eyes On- Bečki Mesec Fotografije, a trenutno je i generalni sekretar Evropskog Meseca Fotografije (EMOP), međunarodne mreže koja povezuje festivale u Atini, Berlinu, Bratislavi, Budimpešti, Ljubljani, Luksemburgu, Parizu i Beču.

 "Između stranica" pruža uvid u savremenu austrijsku scenu foto-knjiga. Zašto je za mnoge umetnike toliko bitno da publikuju svoje radove ? Kakav je njihov pristup prema sastavljanju knjiga ? I koji su najbolji načini da promovišu svoj rad?  Thomas Licek je (u saradnji sa kustosom Moritz Neumüller-om) intervjuisao fotografe i predstaviće njihove odgovore na ta, kao i na mnoga druga pitanja.

Da bi videli ovu radionicu online, posetite sledeći link.

Mads Greve je fotograf i vanredni professor foto-novinarstva na Danskoj Školi za Medije i Novinarstvo (Danmarks Medie- og Journalisthøjskole). Od 2005. godine je član udruženja Prospekt Photographers iz Italije sa sedištem u Milanu. Radio je u Morgenavisen Jyllands-Posten kao stalni fotograf i neko vreme kao freelance fotograf. Njegove fotografije objavljivane su i naručivane od strane sledećih publikacija: D la Republica, italijanski Vanity Fair, italijanski Wired, Diario, Vision iz Kine, Liberation, Politiken i Berlingske. Bio je član žirija na fotografskim takmičenjima Danish Picture of the Year za 2010./2011. godinu, Vilnius Photo Circle 2013. godine i bio je u mentorskom timu za Aarhus Independent Pixels 2015. godine. Osvojio je dve prve nagrade na takmičenju Danish Picture of the Year, izlagao je na Festivalu fotografije u Kopenhagenu i objavio je dve foto-knjige. Trenutno radi na fotografskim projektima, uporedo sa svojim pedagoškim radom. Živi u Arhusu, u Danskoj.

Mads Greve će prezentovati svoj rad i pričaće o upotrebi fotografije kao sredstva za pričanje ličnih priča koje istražuju intimne odnose i ljudske susrete. Greve-ov rad je vrsta dnevnika. To nije doslovan prikaz života, već je pre u pitanju stanje uma u kome se on nađe u datom trenutku.

 

Da bi videli ovu radionicu online, posetite sledeći link.

Radionica Lens op de Mens- Fotofestival Pelt (Belgija)

www.fotofestivalpelt.be

  • Jos Verhoogen je evropski Master Fotograf. Ima preko 35 godina iskustva kao profesionalni fotograf. Jos predaje reportažnu fotografiju i bio je član žirija tokom FEP-a i drugih međunarodnih fotografskih  takmičenja u više prilika.

www.verhoogen.be

  • Carine Van Gerven 

Predsednica i osnivač festivala Lens op de Mens u Peltu, Belgija

Umetnički fotograf

Nastavnik likovne umetnosti

www.carinevangerven.be

Radionica će biti podeljena u dva dela. Jos Verhoogen će govoriti o jeziku slike: počevši od osnovnih pravila kompozicije, preko izuzetne važnosti “hvatanja” fascinantnih izveštaja.

Carine Van Gerven će vam pokazati kako ona svojim fotografijama priča priču, inspirisanu žanr-scenama slikarstva 17.veka. Šta možemo da naučimo iz tih slika danas i kakvi su simboli našeg vremena? Govoriće o čitavomstvarralačkom procesu: od promišljanja ideje, preko potrage za rekvizitima, građenja kompozicije i manevrisanja sa svetlošću i potrebnim ekspresijama, pa sve do završnih intervencija u Photoshop-u.