Knez Mihailova 6/III, Beograd festivalvizualizator@gmail.com +38163615788

Izložbe

VATRA
IZLOŽBA FOTOGRAFIJA

Foto radionica Art Natura Art i Foto savez Srbije pokrenuli su ciklus izložbi koje se u prvih četiri godine tematski vezuju za jedan od onih elemenata PRIRODE (vatra, zemlja, vazduh i voda) koji su u antičkoj filozofiji, nauci i medicini predstavljali elemente kosmosa pomoću kojih se ostvaruje pojavna ili suštinska egzistencija svih postojećih stvari i od kojih se te stvari sastoje.
Isti koncept Prirode postojao je i na drevnom Istoku (Indija, Kina... , posebno u ezoteričnom kontekstu). Grčka verzija je tokom celog srednjeg veka i renesanse uticala na evropsku filozofsku misao, nauku i kulturu.

Posle dve realizovane izložbe (VODA i ZEMLjA) tokom prethodnih godina, sada je na redu promocija fotografskih radova za sledeći element Prirode: VATRA

Autori fotografija su na konkurs mogli poslati najviše 6 (šest) radova.

Pravo učešća na izložbi imli su svi članovi Foto saveza Srbije.

Da bi ocena i izbor radova bio što objektivniji angažovan je selektor iz Bugarse: Antoan Božinov, profesor fotografije Sofijskog univerziteta.

Na konkurs je prispelo ukupno 256 fotografija od 45 autora. Selektor je za izložbu izabrao 60 radova od 32 autora.

Izložba će i ove godini biti premijerno prikazana u Galeriji BOŽIDARAC tokom trajanja Festivala VIZUALIZATOR.

Izložbu prati kvalitetno odštampan katalog sa reprodukovanim svim fotografijama koje su prihvaćene za izlaganje.

Urednik i dizajner kataloga je Vlada Milinković, član ULUPUDS-a i ULUS-a.

MADS GREVE

Mads Greve je fotograf i vanredni profesor foto-novinarstva na Danskoj školi za Medije i Novinarstvo. Pored višegodišnjeg predavačkog iskustva, radio je kao stalni i freelance fotograf za neke od najprestižnijih danskih i svetskih časopisa, poput D la Republica, italijanskih izdanja časopisa Vanity Fair i Wired, Morgenavisen Jyllands-Posten, Politiken i druge. Dvostruki je dobitnik prve nagrade na takmičenju za Dansku Sliku Godine i autor je dve foto-knjige.

Publici Festivala predstaviće se dokumentarnim projektom Blind Date, koji čini svojevrsnu kolekciju ličnih trenutaka autora, momenata u kojima mu je sve delovalo beznadežno i izgubljeno. Podstaknut tim sentimentima, autor se upustio u stvaranje maglovitih crno-belih fotografija, koje su svedočanstvo kreativnog i tranformišućeg potencijala koji u sebi kriju momenti melanholije, a koji se aktivira upuštanjem u stvaralački čin. Sintagma Blind Date je zapravo metafora za neizvesnu budućnost koja dolazi, a koja u sebi nosi neslućene stvari i susrete.

Stoga vas pozivamo da i vi pođete na jedan sastanak “na slepo” tokom Festivala fotografije VIZUALIZATOR i susretnete se sa svetom u koji vas poziva danski fotograf, a koji u sebi nosi neočekivane susrete i motive!

PRESS PHOTO SRBIJA 2020

Da li ste pratili prethodna izdanja VIZUALIZATOR-a? Ukoliko jeste, sigurni smo da ste čuli za izložbu Press Photo Srbija, budući da je ona postala zaštitini znak Festivala. Međutim, sam konkurs Press Photo Srbija raspisuje se znatno duže nego što Festival postoji! Naime, na ovogodišnjem, osmom izdanju Festivala, Press Photo Srbija će proslaviti svoj dvadeset drugi rođendan. Pre nego što nam uručite rođendanske čestitke, pročitajte tekst do kraja.

Press Photo Srbija je nacionalni godišnji konkurs za najbolju fotografiju u srpskim medijima, koji obuhvata raspisivanje samog konkursa, veliki broj odgovora na isti, žiriranje od strane međunarodnog žirija i najzanimljivijeg dela: formiranja izložbe pobedničkih fotografija i dodele nagrada za najbolje fotografe konkursa.

Ponosno ističemo da je ovo najstariji konkurs te vrste na Balkanu i ujedno i jedini koji radi na afirmaciji i prezentaciji najvećih dostignuća srpske medijske i dokumentarne fotografije. Konkurs promoviše visoke profesionalne, etičke i estetske standarde u medijskoj fotografiji. On podstiče istraživački i samostalan rad fotografa i fotografsko bavljenje temama od društvenog značaja, distancirajući se od dnevno političkih i senzacionalističkih. Propagira autorski rad, osnažuje autorsku svest fotografa i ukazue na njihovu odgovornost prema publici, čime razvija publiku. Istovremeno razvija i kritičku svest, pružajući uvid u mogućnost savremenog foto-žurnalizma kao integralnog dela savremenih vizuelnih umetnosti. Stoga afirmiše hrabre iskorake i savremene trendove u medijskoj fotografiji, kao što i podstiče autore na izlagačke aktivnosti i ostvarenje čvršće veze sa publikom.

Projekat okuplja stučnjake, priznate svetske i domaće fotografe i teoretičare fotografije, na zajedničkom zadatku žiriranja konkursa. Na taj način se formira sama izložba, tako što od pristiglih 1500 radova stručni žiri bira 100 radova u okviru više kategorija i prezentuje ih na velikom formatu.

Izložba nagrađenih radova funkcioniše kao konektor između publike i fotografa. Mnogi srpski fotografi imaju ostvarenu karijeru u stranim medijima, zbog čega je nacionalni konkurs jedini način da publika, kako šira, tako i profesionalna, dođe u kontakt sa njihovim radovima. Sa druge strane, priznanje na konkursu Press Photo Srbija, budući međunarodna referenca, omogućuje prikazivanje radova i van granica Srbije, dobijanje novih angažmana i razvijanje potencijala fotografa svih.

Očekujemo vas!

RUDOLF STROBL

Rudolf Stobl je austrijski fotograf bogatog izlagačkog iskustva, kako u regionalnim, tako i u međunarodnim okvirima. Po preporuci Thomasa Liceka, organizatora Evropskog meseca fotografije, dobili smo priliku da ga ove godine ugostimo u Beogradu i publici Festivala predstavimo njegov projekat “Dye”.

Projekat “Dye” predstavlja višegodišnji rad autora na polju dokumentarne fotografije, u kome se fokusira na lokacije lišene njihove originalne namene i transformisane u arene za paintball. Pogled umetnika čvrsto je usmeren ka preciznoj topografskoj analizi tih “bojnih polja”, pri čemu su kulturni i socijalni aspekti “ratnih” igara te vrste ostavljeni po strani. Selektovane lokacije su, poput svega što se prikazuje na fotografijama, radikalno izvučene iz njihovog originalnog konteksta i transpozicionirane u neki drugi, artificijelni svet. Na taj način nekadašnja skladišta, napuštene gostionice i salaši, iskorišćeni kao igračke arene, postaju simulakrumi njih samih.

Ipak, fokalna tačka istraživanja zadate teme koje Rudolf Strobl sprovodi nisu samo preduslovi igre, već je fokus stavljen na formalni ishod igre. Upravo su tragovi tih simuliranih borbi prenešeni na odabrane lokacije, u vidu slojevitog nanošenja jarkih boja, čime se utvrđuje njihov kvalitet. Posmatrač stiče utisak da je fotograf tumarao prostranim otvorenim pejzažima monumentalnih slika izvedenih u tehnici ulja, slike čiji su šumoviti i livadski predeli istačkani objektima, šarenim i retkim, čime je omogućio onima koji sliku posmatraju priliku da uđu u nju samu. To je iluzija koja se pojavljuje kao ishod izvanredne kontemplacije istaknutog artificijelnog sveta.

 

Tortoise Community - Monrovia - Liberia - Ottobre 2008. Un ex bambino soldato riposa sul bordo di un muro di una delle ville della comunità.

Stefano de Luigi je renomirani italijanski fotograf i član prestižne međunarodne fotografske agencije VII

 

Living our time je izložba koja pokriva preko dvadeset godina rada na editorijalnim projektima, autora Stefana De Luigi-ja. Teme projekata kreću se od ljudskih prava do globalnog zagrevanja, nekih od pitanja kojima se De Luigi bavio tokom svoje karijere, ali je to ujedno i put spoznaje života reportera koji svaku fotografiju smatra segmentom svog života. 

“Tokom mog života dokumentarnog fotografa, suočavao sam se sa različitim iskustvima, proživeo sam nekoliko života. Upoznao sam mnogo ljudi i bogatstvo svih tih razmena postalo je moj lični kapital ljudskosti. Ova izložba teži da predstavi sve vrste tih momenata, to je rezime mojih iskustava, pomešan sa idejom vremena. Svaka od tih fotografija je samo 1/125 od sekundi moga života, ali iza svake od njih krije se mnoštvo iskustava koja su formirala moju ličnost, ono što sam ja danas. Zamislite ledeni breg. Slika je tek površinski segment ukupnog iskustva, dok je ono masa pokrivena vodom”.




TARA FALLAUX

Fotografkinja i režiserka Tara Fallaux studirala je film i fotografiju na više umetničkih škola u Holandiji i Sjedinjenim Američkim Državama. Nakon što je diplomirala na Školi Lepih Umetnosti Univeziteta Carnegie Mellon u Pitsburgu, započinje svoju karijeru kao portretna i dokumentarna fotografkinja u Njujorku i potom Amsterdamu. Od tada, Tara radi kao freelance fotografkinja, kombinujući lične fotografske i filmske projekte sa onim komercijalnog karaktera.

Tvrdi da su joj fotogafija i film omogućili da se pozabavi rešavanjem misterija svakodnevnih susreta. Budući oduvek zainteresovana za ljudsku životnost i sudbinu, kao i načine na koje one oblikuju svet oko njih, pomno posmatra ljudske odnose, kako fizičke, tako i mentalne. Iako njen rad tematski dosta varira, upravo je univerzalnost svake od tih tema ono što ih ujedinjuje, podstičući posmatrače da gledajući njen rad kontempliraju o pitanjima koja on postavlja.

Publika VIZUALIZATOR-a će imati priliku da odgleda njen film OVER THE RAINBOW i prisustvuje izložbi fotografija koje tematski promišljaju o problemima koje autorka istražuje. OVER THE RAINBOW je topla priča koja prati osamdesetdvogodišnju Leny, koja prati svoj san da obiđe svet biciklom, pri čemu konačno upoznaje ljubav svog života otelotvorenu u ženi. Iako je veći deo života provela “u ormaru”, ona konačno prihvata svoju seksualnost i konačno počinje da izražava svoje istinsko sopstvo.

Iako ona sve to čini bez ikakve ogorčenosti, ipak otkriva da žali za nečim. Za čim? Posetite izložbu i projekciju filma i saznajte odgovor na to pitanje!

Priča o sokolarstvu priča je i o ljudima

Renomirani srpski fotograf Dragoljub Zamurović prvi put se sa sokolarima i pticama lovcima sreo u dalekom Kazahstanu. Oduševljen činjenicom da se vekovima stara tradicija čuva prenošenjem s kolena na koleno u Kazahstanu, na susret sa srpskim sokolarima malo je morao da sačeka.
Srećom, prilika mu se ukazala kada je pozvan da za National Geographic na srpskom jeziku uradi foto-reportažu o sokolarstvu u Srbiji.
Korpus izvanrednih fotografija o sokolarstvu koje je Zamurović snimio opravdano je i nagrađen priznanjem „Best Edit“ u centrali National Geographica u Vašingtonu.
Mladunci gajenih ptica grabljivica često prvo ugledaju sokolara koji se o njima brine. Za one koji vide ove Zamurovićeve fotografije, njegovo ime biće asocijacija za sokolarstvo u Srbiji.
To svakako ne treba propustiti, jedinstven fotografski pogled na suživot ptica grabljivica i ljudi pripoveda o kontinuitetu tradicije, posvećenosti, hrabrosti i časti.

Igor Ril

Derviši starijeg ranga zaseca jezik sabljom

Kadriranje stvarnosti

Radovi koji će biti prikazani na izložbi „Kardiranje stvarnosti“ u okviru Festivala fotografije ‘Vizualizator’ predstavljaju presek autorovog rada tokom poslednje decenije, koji i pored izražene tematske i geografske raznovrsnosti ostaje dosledan sopstvenoj poetici i dokumentarističkom pristupu. U tom smislu, ona pruža neposredan uvid u običaje, religijske obrede različitih naroda i etnoreligijskih zajednica, trenutke iz svakodnevnog života kao i socijalne teme počevši od Balkana, preko Bliskog istoka pa sve do zemalja Indijskog potkontinenta i jugoistočne Azije. Kroz prikaze ceremonija, tradicionalnih borilačkih veština, mesta hodočašća, važnih toponima, ali i detalje iz života običnog čoveka, izložba ima za cilj da publici približi kulture iz geografski veoma različlitih područja, otkrivajući skrivene veze među njima ali i univerzalnost ljudskih osećanja.

Konstantin Novaković je dokumentarni fotograf iz Beograda. Tokom brojnih samostalnih putovanja stizao je do izolovanih i teško pristupačnih oblasti, konfliktnih zona, nepriznatih i autokratskih država u Evropi, Aziji i Africi. Do sada je priredio više samostalnih izložbi fotografija i izlagao na brojnim grupnim izložbama, a o svojim putovanjima kao i o temama kojima se bavio iz ugla fotografa održao je niz predavanja. Diplomirao je na Odeljenju za istoriju umetnosti na Filozofskom fakultetu u Beogradu, nakon čega završava master studije pri Univerzitetu umetnosti u Beogradu kao i na Centralnoevropskom univerzitetu u Budimpešti. Član je sekcije za umetničku fotografiju ULUPUDS-a.

Priča sa terena: Vukovi Beograd

Amaterski sport je sam po sebi veoma specifičan, naročito kada je reč o kontaktnom sportu poput američkog fudbala. U pripreme za sezonu ulazi se ozbiljno, telo se sprema za napor, nemilosrdne udarce, kao i za povrede koje mogu biti ozbiljne...na sve to su igrači spremni isključivo zbog ljubavi prema ovom sportu.

Vukovi Beograd su osnovani  2002. godine i predstavljaju početak američkog fudbala u Srbiji.

Uz svog večitog rivala, Wild Boars iz Kragujevca, Vukovi su najveći tim u regionu. Njihovo nadmetanje za titulu je ono što se sa uzbuđenjem iščekuje cele sezone.

Poslednjih par godina, Kragujevac je nosilac titule.

Fotografije su nastale sa željom da se prikaže proces pripreme Vukova za vraćanje titule 2019. godine.

Boško Bunuševac je dokumentarni fotograf, rodjen 4. marta 1990. godine u Beogradu, u kojem živi i stvara. Fotografijom se profesionalno bavi od 2018. godine. Fotografije su mu objavljivane u štampanom srpskom izdanju National Geographic, u diginalnom Grain magazinu kao i u nekoliko dnevnih novina. 

Godinama je trenirao američki fudbal, te otuda njegova fascinacija ovim sportom.

Nekadašnji insajder, danas posmatra treninge iz autsajderske perspektive: perspektive fotoreportera. 

Nada se da je ovom serijom fotografija uspeo da prenese publici strast i požrtvovanost igrača koji ovom amaterskom sportu koji je kod nas marginalozovan pristupaju sa snažnom voljom i entuzijazmom uprkos malim budžetima i lošim uslovima.

"Trenirajući, godinama, želeo sam da neko napravi dokumentarni zapis našeg rada i priprema za sezonu, da prati napredak, sve uspone i padove...Kada sam završio sa igranjem, paralelno se razvijalo i moje interesovanje za fotografiju i rešio sam da napravim projekat koji spaja dve moje ljubavi. Projekat „Priča sa terena: Vukovi Beograd“ je započet prvim treningom u januaru 2019 i trajao do kraja sezone, sredine jula."

Ceo projekat je radjen u digitalnom formatu, dslr aparatom, u crno beloj tehnici. 

Mail: b.bunusevac@gmail.com

Tel: 064-0267935

Instagram: @bunusevacb