Tara Fallaux je fotografkinja i režiserka iz Holandije. Školovala se u Holandiji i Sjedinjenim Američkim Državama u oblasti fotografije i filma, nakon čega započinje karijeru portretne i dokumentarne fotografkinje. Danas najčešće kombinuje personalne fotografske i filmske projekte sa onim komercijalnog karaktera. Kroz fotografski i filmski medij, autorka nastoji da odgonetne misterije svakodnevnih susreta, te u fokus svog rada stavlja ljudsku vitalnost i sudbinu, kao i načine na koje one oblikuju svet koji okružuje Tarine likove. U nameri da temeljno ispita ljudske odnose, njeno istraživanje nadilazi fizičke susrete, usložnjava se i zalazi u one teže dostupne, mentalne i psihološke dubine. Iako je njen opus dosta tematski heterogen, pri čemu se kao ujedinjujući faktor ističe univerzalnost tema koje obrađuje, autorka svakom od njih uspeva da podstakne posmatrače na kontemplaciju. Za svoje predstavljanje publici Festivala fotografije VIZUALIZATOR 2020, Tara je sastavila jedinstvenu kompilaciju fotografija iz više projekata, kojom nastoji da ispita mnogobrojne ženske identitete i načine na koje se oni vizuelno manifestuju. Krećući se od konvencionalnih i očekivanih prikaza žena, pa do onih neočekivanih, čak iznenađujućih, autorka poziva posmatrače da zavire u ženski mikrokosmos, uvodeći ih u intimne priče portretisanih i sve nijanse emotivnog spektra kroz koje prolaze. Različite profesije, raspoloženja i odnose ona navodi upravo kao argument kojim želi da istakne da je pravo na slobodu ekspresije dato svakom pojedincu.
Leny Wiggers (82) ontdekte tijdens een fietsvakantie inNieuw-Zeeland dat ze op vrouwen viel. Ze was 68.
‘De sfeer in de lesbische wereld is heerlijk, zo open. Ik stabekend als een knuffeldier,maar meer dan dat wordt hetnooit. Een relatie wil ik niet, ik word ouder en wil een anderniet belasten met mijn fysieke problemen. Ik heb wel vriendinnendie lang bij elkaar zijn, die worden samen oud. Dat isanders.‘Toch kijk ik niet om in wrok, zo van:had ik het maar eerdergeweten. Als ik eerder een relatie had gehad, was ik nooit dewereld gaan rondreizen. Met de film die Tara Fallaux overmijn lesbische leven heeft gemaakt, wil ik een statement maken:je leven is niet voorbij als je 60 bent.’
Gepubliceerd in V katern van de Volkskrant op 11 Maart 2015.
Anna de Jong (70) was altijd al nieuwsgierig naar vrouwen,maar toen Daantje Keijzer (75) een glas wijn wildekomen drinken, aarzelde ze. Nu zijn ze 30 jaar samen.
Anna: ‘Ja, laten we wel wezen,men vond het smerig. Zoietsdeed je gewoon niet. Ik werkte 25 jaar bij Justitie in Amsterdam,maar heb nooit iemand verteld dat ik met Daan was.Ook mijn kinderen vonden het lastig.’Daan: ‘Dan zeiden ze tegen hun vrienden dat ik de werksterwas. Het is allemaal goed gekomen, hoor. Samen hebben wenu negen kleinkinderen.’
Izložba fotografija Tare Fallaux
Kroz fotografski i filmski medij, autorka nastoji da odgonetne misterije svakodnevnih susreta, te u fokus svog rada stavlja ljudsku vitalnost i sudbinu, kao i načine na koje one oblikuju svet koji okružuje Tarine likove. U nameri da temeljno ispita ljudske odnose, njeno istraživanje nadilazi fizičke susrete, usložnjava se i zalazi u one teže dostupne, mentalne i psihološke dubine. Iako je njen opus dosta tematski heterogen, pri čemu se kao ujedinjujući faktor ističe univerzalnost tema koje obrađuje, autorka svakom od njih uspeva da podstakne posmatrače na kontemplaciju.
Za svoje predstavljanje publici Festivala fotografije VIZUALIZATOR 2020, Tara je sastavila jedinstvenu kompilaciju fotografija iz više projekata, kojom nastoji da ispita mnogobrojne ženske identitete i načine na koje se oni vizuelno manifestuju. Krećući se od konvencionalnih i očekivanih prikaza žena, pa do onih neočekivanih, čak iznenađujućih, autorka poziva posmatrače da zavire u ženski mikrokosmos, uvodeći ih u intimne priče portretisanih i sve nijanse emotivnog spektra kroz koje prolaze. Različite profesije, raspoloženja i odnose ona navodi upravo kao argument kojim želi da istakne da je pravo na slobodu ekspresije dato svakom pojedincu.