12. međunarodni festival fotografije
vizualizator 2024
U ponedeljak, 9. decembra, u punoj Gradskoj galeriji Kulturnog centra Grad svečano je zatvoren 12. Međunarodni festival fotografije Vizualizator. Završno veče festivala obeležilo je otvaranje izložbe dvoje holandskih fotografa, Oxiee Villamonte i Prinsa de Vosa.
Ceremoniji je prisustvovala Nevena Nikolić ispred Ambasade Kraljevine Holandije, koja je podržala realizaciju ovih izložbi. Za muzičku atmosferu na zatvaranju bio je zadužen mladi di-džej Matkec.
„Fotografije Oxiee Villamonte i Prinsa de Vosa i njihove izložbe u okviru Vizualizatora ukazuju na ključnu ulogu fotografije u borbi za ljudska prava i slobode“, istakla je Nevena Nikolić ispred Ambasade Kraljevine Holandije.
Dvanaesto izdanje festivala, koje se održalo pod sloganom “RE-KREACIJA VIDA: Da pogledamo fotografiju novim očima,” istražilo je kompleksnu ulogu fotografije u oblikovanju kolektivne stvarnosti, vrednosti i emocija, s posebnim fokusom na izazove vizuelne kulture u eri veštačke inteligencije.
Predstavljeni su radovi autora iz šest zemalja: Italije, Sjedinjenih Američkih Država, Norveške, Švajcarske, Holandije i Portugala. Među izlagačima su se našli i domaći autori, poput El Gvojosa i mlade autorke Kiše Radić.
Završen 12. VIZUALIZATOR
Program festivala odvijao se na pet lokacija u Beogradu: Muzej primenjene umetnosti, Galerija Nikola Radošević, O3ONE Art Space, Centar za kulturu Vlada Divljan i KC Grad.
Festival je otvoren izložbom „Exodus“ italijanskog fotografa Nicolòa Filippoa Rossa u Muzeju primenjene umetnosti. Svečanom otvaranju festivala prisustvovali su ambasador OEBS-a u Srbiji, Jan Bratu, direktor Italijanskog kulturnog centra, Roberto Činkota, i pomoćnik ministra kulture Republike Srbije, Miodrag Ivanović.
Panel diskusije i izložbe pružile su platformu za kritički dijalog o budućnosti vizuelne kulture, dok su teme poput borbe za ljudska prava i društvene pravde ostale u fokusu 12. Festivala fotografije Vizualizator. Ovogodišnji festival je kroz upečatljive izložbe i gostovanja svetskih autora reafirmisao značaj autentične fotografije kao sredstva dokumentovanja stvarnosti i negovanja vizuelne pismenosti.